الثلاثاء، 8 يوليو 2008

منذ فترة اكتشفت انى لم يعد لى صديقات واحدة اواثنتان على الاكثرلا اعرف السبب تحديدا فى ذلك غالبا كنا جروب لذيذة نتقابل دائما فى الويك ايند خصوصا يوم الخميس لانه بيكون تانى يوم اجازة لو حد بيشتغل او لواحدة عندها اولاد فى مدرسة بنتجمع ونروح اى كافيه او رسترون ونتعشى ونقعد قعدة لذيذة بس الجروب ده ابتدا يقل واحدة ورا واحدة ورا واحدة لحد مبقاش غير انا وواحدة بس يمكن احنا اكتر اتنين كنا كلوز اوى مش عارفة سبب معين فى ان الصداقة فقدت معناها فى الزمن ده الحياة علمتنى انى معتمدش على حد بس ساعات بكون محتاجة حد افضفض معاه ويكون قريب لى اوى يعنى بيعرف كل اسرارى يعنى اقدر احكي له على كل حاجة من غير مخجل منها اعرى نفسى اكشف نفسى تماما ساعات اقدر بحس انى نفسى ابكى فى حضن حد ويرتب على بحنان ويضمنى ليه ياريت اى حد يكون عنده فى حياته الصديق ده يتمسك فيه وميفرطش فيه ابدا اتعودت من كتر ما اخدت بمب من صديقاتى انى مثقش فى حد مش قادرة افهم ازاى تكون اعز صديقاتى وتقريبا مع بعض يوميا تعمل عيد ميلادها وتعزم الكل وانا لا تصرف غبى من واحدة اكثر غباوة وواحدة تانية تعتبر قريبة منى اوى برضه عملت عملية تجملية فى جسمها ومحبتش تقولى ليه ايه السبب ليه النفوس وحشة كده اوى وواحدة تالتة اعتقد انها مجنونة كل ملاحظة ااقولهالها تعتبرها اساءة ليها وتفسرها غلط عموما انا حياتى كده عجبانى وطز فى اى حد

هناك تعليق واحد:

Ahmad Abdulatif يقول...

الجميلة ريم
الصداقة !!!!!!! ياااا ، دا موضوع ملعبك خالص ، هو دلوقتي في أصدقاء !عارف ان لسه في ناس طيبين ، بس للأسف مع الوقت بنكتشف الوجه الآخر ، وجه المصلحة ، وجه الحسد ، أي وجه وخلاص بس المهم أننا صعب نتعايش معاه . ليا اصدقاء ، عددهم قليل جدا ، نلتقي ربما كل ست شهور أو أكثر ، لكن صداقات زمن الله يرحمها ويرحم أيامها ...عموما أنا ودود جدا وبحب يكون لي أصدقاء ، بس حتي الصداقة دي رزق ، واستني رزقك يقي ، ورزقنا علي الله .