الأحد، 27 يوليو 2008

ساحر ايها النت

من فترة صغيرة كنت لم اروح اى كافيه والاقى الكل قاعد وفاتح اللب توب استغرب عليه وقول يعنى خلاص مش قادر يستغنى عن النت ولو شوية صغيرة وكانت علاقتى بالنت بسيطة جدا مجرد شات مع صاحابتى اللى نقصوا واحدة ولا التانية واصبح معنديش حد عشان اتشات معاه وبكره اوى اتشات مع حد معرفهوش محاولتش اساسا لحد معملت المدونة بتاعتى وبجد وصلت لدرجة ادمان للنت تقريبا معظم وقتى حتى والهى فى الشغل حبيت المدونة ديه اوى وحبيت عالم التدوين والمدونين صحيح احنا مش بنعرف بعض بس من خلال مدوناتهم بنقدر نقراهم عموما النت شغل عندى الفراغ الرهيب اللى كنت بعيشه خصوصا بعد مبخلص الشغل واروح البيت بقعد علنت لحد منام وغالبا مبقتش اتفرج علتلفزيون خالص احسن برضه ومتعة جميلة ارسال التعليقات والرد عليها ولما تحس ان فى حد مهتم بيك من غير ميعرفك شخصيا يعنى بيهتم بيك لنفسك ولمدونتك وبس يوم الخميس اللى فات ولانى مدمنة خروج يوم خميس من ايام المدرسة اصبحت عادة عندى لازم اخرج اتعشى برة البيت حتى ولو سندوتش كبدة اسكندرانى اللى بموت فيها المهم اخدت اللب توب ورحت كوستا وطلبت لاتيه بتاعى الويتر هناك حفظنى كويس واستغربوا اوى لما لاقونى جايبة اللب توب بس بصراحة الزحمة والصوت العالى مخلونيش اركز فى حاجة بسرعة خرجت وروحت البيت وتقريبا قبل ما اى حاجة كنت بفتح شنطة اللب توب بجد يالك من ساحر ايها النت

هناك 6 تعليقات:

RASHA يقول...

انا سعيدة انك عثرتى على حاجة تشغلك وتكونى منها صداقات مع انها صداقات مع وقف التنفيذ

الريم يقول...

اهى صداقات وخلاص المهم وجود ناس فى حياتك واكيد مش حتاخدى منهم بمب ولا خوازيق وهم من جوا النت

Unknown يقول...

فعلا والله
أنا كمان مدمن نت لولا شغلي الي مش بيرحم لكنت قعدت عليه24 ساعة
أنا لما كنت ف البيت من غير شغل مكنتش بقوم غير ساعة الصلاة بس حتى الأكل كنت بأجله بعدين لحد أما أخلص يعني بالليل قبل ما أنم أخطف لقمة كده
حكاية النت ده حكاية..
كل ودي لك

جوجو يقول...

السلام عليكم
هو فعلا ساحر انا لو طولت اعد اللى 24 ساعه ادام النت ممكن اعد انا اول مرز ازور مدونتك تقبلى مرورى

الريم يقول...

المشكلة بجد انك مش بتحس بالوقت وبتلاقى الوقت بيجرى

الريم يقول...

جوجو ده دلع جيهان ولا جيرمين بس حلو وجديد عموما مرورك جميل ومرى علطول